Hamulce – 10 lat eksploatacji

Układ hamulcowy w Kia ceed jest dość prosty i łatwy w serwisowaniu. Z przodu klasyczne tarcze+klocki (system MANDO), z tyłu tarczo-bębny, tj. hamulec zasadniczy – klocki, hamulec pomocniczy – szczęki.

Tarczo-bębny są o tyle dobrym rozwiązaniem (w przeciwieństwie do systemów kombinowanych w których hamulec pomocniczy używa tego samego zacisku i klocków co hamulec zasadniczy) – jest prostota a więc łatwość serwisowania i regeneracji.

Układ hamulcowy jednakże co do samej zasady ba wiele wad!. Jakość wykonania tłoków w zaciskach to skandal nawet jak na warunki 2007 roku. Prawdopodobnie wynika to ze złego materiału, który rdzewieje w zastraszającym tempie, powodując zapiekanie się tłoków, powolne ich wracanie a więc w konsekwencji nadmierne przegrzewanie się zarówno zacisków jak i tarcz.

Nadmierne przegrzewanie prowadzi do uszkodzeń prowadnic (regulatorów) co powoduje kolejne problemy.

O układ trzeba więc dbać, regularnie czyścić i wymieniać na elementy dobrej jakości.

Załączam zdjęcia tłoka zacisku tylnego po 10 latach eksploatacji!.

Dodaj komentarz